Dankzij de Dagwaarneming kunnen we cliënten sneller helpen en onze medisch behandelaren op locatie beter ondersteunen bij ongeplande zorg. Hoe dat precies werkt en wat de ervaringen zijn? Dat delen we graag.
De Dagwaarneming is in 2024 opgezet om bij te dragen aan de continuïteit van medische zorg en om de beschikbare medisch behandelaren zo goed mogelijk in te zetten op hun expertise. Een team van medisch behandelaren is overdag telefonisch bereikbaar voor medisch urgente vragen die niet kunnen wachten tot de volgende visite van een medisch behandelaar. In ruim 85% van de gevallen kunnen wij op afstand de vraag beantwoorden. Wij maken hierbij gebruik van het ECD en diagnostiek op afstand. Als er een beoordeling op locatie nodig is, rijdt een medisch behandelaar uit de regio uit. Hoe dat precies werkt? Dat delen we hier via een animatie.
Inmiddels bieden wij de ongeplande zorg voor meer dan 5000 cliënten in de intramurale setting en consultatie van de SO voor de extramurale setting.